<p><strong>365-dagars garanti: Kunderna kommer att f&aring; en 365 dagars garanti (365 dagar fr&aring;n mottagningsdatumet), som t&auml;cker eventuella defekter i material och utf&ouml;rande. Denna garanti t&auml;cker inte skador orsakade av olyckor, v&aring;rdsl&ouml;shet eller felaktig sk&ouml;tsel.</strong></p> <p><strong>60-dagars byte och retur: </strong>Otillfredsst&auml;llande glas&ouml;gon kan bytas eller &aring;terbetalas inom 60 dagar efter mottagandet. Endast fraktavgifter tillkommer. Varje best&auml;llning &auml;r ber&auml;ttigad till ett eng&aring;ngsbyte/retur.<br /> <br /> <strong>Observera</strong>: Under denna utmanande tid har vi f&ouml;rl&auml;ngt returperioden fr&aring;n 30 dagar till 60 dagar (fr&aring;n mottagningsdatumet) tills vidare. Denna policy g&auml;ller fr&aring;n och med den 31 mars 2020.</p> <p><br /> <strong>Procedur f&ouml;r retur-/bytestj&auml;nst: </strong></p> <p>1. Logga in p&aring; ditt <a href="https://www.firmoo.se/index.php?main_page=account"><strong>Firmoo-konto</strong></a> och hitta den best&auml;llning du inte &auml;r n&ouml;jd med. Klicka p&aring; knappen &quot;Byte/&aring;terbetalning&quot;.<br /> <br /> 2. V&auml;lj typ av tj&auml;nst---Utbyte eller &aring;terbetalning. V&auml;lj b&aring;ge och beskriv detaljer. Ladda upp din ursprungliga receptbild om du har problem med receptet. F&ouml;r skadade/defekta glas&ouml;gon &auml;r bilder ocks&aring; n&ouml;dv&auml;ndiga.<br /> <br /> 3.&nbsp;N&auml;r vi har tagit emot din beg&auml;ran kommer din exklusiva kundtj&auml;nstmedarbetare att skicka ett e-postmeddelande till dig f&ouml;r att l&ouml;sa problemet inom 24 timmar (48 timmar p&aring; helger). Kontrollera din skr&auml;ppostmapp om du inte h&ouml;r n&aring;got fr&aring;n oss. F&ouml;lj instruktionerna som tillhandah&aring;lls av v&aring;r kundtj&auml;nst.</p> <p>&nbsp;</p> <h4><strong>OBEKV&Auml;MA NYA GLAS&Ouml;GON? </strong></h4> <p>Om du inte kan se klart eller k&auml;nner obehag n&auml;r du b&auml;r dina nya glas&ouml;gon, ladda upp ditt originalrecept f&ouml;r kontroll. Om receptet du angav var korrekt kan du kolla in v&aring;ra tips h&auml;r: <strong><a href="https://www.firmoo.se/help-p-155.shtml">Hj&auml;lper vid anpassningsproblem</a></strong></p> <p>&nbsp;</p> <h4><strong>FIRMOOS ANSVAR</strong></h4> <p><strong>Mina glas&ouml;gon var skadade vid ankomsten. Vad kan jag g&ouml;ra?</strong></p> <p>Vi kommer att ta fullt ansvar f&ouml;r problem och vi kan g&ouml;ra om helt gratis eller erbjuda full &aring;terbetalning.</p> <p>Kontakta oss omedelbart och ge oss ditt ordernummer, b&aring;gnummer, tillsammans med bilder p&aring; den skadade varan. Markera bara den skadade delen.</p> <strong>Glas&ouml;gonen jag fick &auml;r inte vad jag best&auml;llde! </strong><br /> Vi tar fullt ansvar om vi inte strikt har behandlat dina glas&ouml;gon enligt dina best&auml;llningsuppgifter: recept, b&aring;ge (f&auml;rg och stil) och linstyp (tjocklek, f&auml;rg och ytbehandlingar). <ul> <li>Om receptet &auml;r felaktigt, skicka oss ett foto av ditt originalrecept, tillsammans med ordernumret och b&aring;gnumret.</li> <li>Om du har f&aring;tt fel b&aring;gar, skicka oss ett foto av den, tillsammans med ditt ordernummer och b&aring;gnummer.</li> </ul> <p><strong>Jag fick glas&ouml;gon med saknade delar eller defekter.</strong></p> <ul> <li>Om du har f&aring;tt glas&ouml;gon med saknade delar, skicka oss ett foto av dem, tillsammans med ditt ordernummer och b&aring;gnummer.</li> <li>Om dina glas&ouml;gon har defekter, skicka oss bilder p&aring; defekter, tillsammans med ditt ordernummer och b&aring;gnummer.</li> <li>Om saknade delar eller sm&aring; defekter inte p&aring;verkar normalt slitage och du vill ta emot glas&ouml;gonen kan vi ge dig en kupong eller delvis &aring;terbetalning som kompensation.</li> </ul> &nbsp; <p><strong>Glas&ouml;gonen &auml;r trasiga efter att ha anv&auml;nts i mindre &auml;n 60 dagar.</strong></p> <p>Om dina glas&ouml;gon &auml;r trasiga p&aring; grund av defekter i material eller utf&ouml;rande inom 60 dagar efter mottagandet, kommer ett nytt par att g&ouml;ras om och skickas till dig fritt. Eller s&aring; kan vi skicka dig en kupongkod plus gratis frakt f&ouml;r att g&ouml;ra en ny best&auml;llning p&aring; Firmoo.</p> <h1>&nbsp;</h1> <h4><strong>DITT ANSVAR</strong></h4> <p>&nbsp;</p> <p><strong>B&aring;garna &auml;r f&ouml;r stora f&ouml;r mig, s&aring; jag kan inte se ut genom dem.</strong><br /> Att ta reda p&aring; r&auml;tt b&aring;gstorlek &auml;r ett vanligt problem n&auml;r man k&ouml;per glas&ouml;gon online. M&auml;t bara dina glas&ouml;gon med gammal passform f&ouml;r att bekr&auml;fta b&aring;gstorleken och kontakta oss inom 60 dagar efter mottagandet. Vi kommer att tillhandah&aring;lla en rabattkod s&aring; att du kan k&ouml;pa ett nytt par. Betala bara frakt och prisskillnad</p> <p>F&ouml;rresten, h&auml;r &auml;r v&aring;r <a href="https://www.firmoo.se/help-p-5.shtml">storleksguide</a>.<br /> &nbsp;</p> <strong>Glas&ouml;gonen &auml;r bra, men jag tycker inte att de ser bra ut p&aring; mig. </strong><br /> Om du inte gillar stilen, f&auml;rgen eller ytbehandlingarna, v&auml;nligen kontakta oss inom 60 dagar efter mottagandet. Vi kommer att tillhandah&aring;lla en rabattkod s&aring; att du kan k&ouml;pa ett nytt par. Betala bara frakt och prisskillnad. Om du f&ouml;redrar en &aring;terbetalning &auml;r det ocks&aring; okej. Fraktavgifter kan dock inte &aring;terbetalas. <p><br /> <strong>&Aring;h, nej! Jag har angett fel recept!/Jag har angett ett utg&aring;nget recept!</strong>Observera att vi inte accepterar utg&aring;ngna recept. Du kan skicka in en beg&auml;ran om &aring;terbetalning/byte p&aring; ditt konto inklusive ditt originalrecept inom 60 dagar efter mottagandet. Vi vill g&auml;rna ge dig en ny chans att prova ett nytt par med ditt korrekta recept. Du beh&ouml;ver bara betala fraktavgift och prisskillnad. Om du f&ouml;redrar en &aring;terbetalning ist&auml;llet &aring;terbetalar vi dig minus fraktavgiften.<br /> &nbsp;</p> <p><strong>&nbsp;Important Information:</strong></p> <ol> <li>Kontakta v&aring;r kundtj&auml;nst f&ouml;r att be om RAN innan du returnerar.</li> <li>Vi uppmuntrar kunder att donera glas&ouml;gon som inte g&aring;r att b&auml;ra till Lions Club. Information om hur du kan donera dina glas&ouml;gon hittar du <a href="https://www.firmoo.se/help-p-74.shtml">h&auml;r</a>.</li> <li>Den faktiska f&auml;rgen p&aring; b&aring;garna kan skilja sig fr&aring;n vad du ser p&aring; webbplatsen, p&aring; grund av ljus, varierande sk&auml;rmuppl&ouml;sningar och fotobakgrunder.</li> <li>B&aring;gstorleken som &auml;r tryckt p&aring; skalmarna &auml;r baserad p&aring; olika standarder f&ouml;r olika fabriker. Observera att den faktiska storleken anges i beskrivningen av varje b&aring;ge p&aring; Firmoo.</li> <li>Vi tillhandah&aring;ller inte ers&auml;ttningsservice f&ouml;r icke-Firmoo-glas&ouml;gon.</li> <li>Hemprovsservice &auml;r inte tillg&auml;nglig f&ouml;r n&auml;rvarande. Vi f&ouml;resl&aring;r att nya kunder inte k&ouml;per mer &auml;n tv&aring; par vid f&ouml;rsta k&ouml;pet. F&ouml;r best&auml;llningar inkluderar mer &auml;n 9 par glas&ouml;gon, vi beklagar att vi inte tillhandah&aring;ller utbyte eller returservice om det &auml;r ditt ansvar.</li> <li>Angivna priser &auml;r inklusive eventuell merv&auml;rdesskatt (moms) som Firmoo kan beh&ouml;va betala in till skattemyndigheterna. Firmoo kan inte ge n&aring;gra &aring;terbetalningar f&ouml;r moms n&auml;r best&auml;llningen har skickats ut. Moms kan inte till&auml;mpas p&aring; kuponger eller rabatter av n&aring;got slag.</li> </ol>

2025 trender✨ Båge från 55 kr + 20% rabatt på glas

×
TILLBAKA
Frakt och spårning
Returer
Synrecept
Linser
Bågar
Beställning
Betalning
Konto
Solglasögon
Villkor
Kupong

Hur spårar jag min beställning?

Hur lång tid tar det för min beställning att levereras?

Vilka länder/regioner levererar ni till? Vilken budfirma använder du? Hur lång tid tar det att komma fram? Vad kostar frakten?

Hur lång tid tar det att bearbeta mina glasögon? Hur hanterar ni förseningar i handläggningen?

Hur kontrollerar jag min orderstatus?

Vad kan jag göra om jag måste betala importskatter eller tullar?

Hur hanterar ni leveransförseningar?

Jag har precis gjort flera beställningar. Kan jag kombinera försändelserna?

60 dagars öppet köp & retur
Otillfredsställande glasögon kan bytas ut eller återbetalas inom 60 dagar efter mottagandet.
365 dagars garanti
Som täcker eventuella defekter i material och utförande.
Personlig kundtjänst
Vi finns alltid online för dig.